جزیره ی گیم

اینجا یک جزیره مهیج از دنیای بزرگ بازی های رایانه ایست


بررسی بازی mekorama

تصویر بازی مکوراما

سلام سلام امروز با یک بازی خیلی جذاب و دوست داشتنی اومدم؛

دوباره هم یک بازی چالش بر انگیز و فکری اما این بار بازی فکری برای موبایل.

بدون هیچ معطلی اون رو معرفی میکنم و اون بازی نیست جز : mekorama یا مکوراما

mekorama چون برای هر دو نسخه اندروید و ios  منتشر شده به نوعی میشه اون رو بازی برای تمام دستگاه های موبایل به شمار آورد.

مکوراما یک بازی موبایلی برای حل کردن معما ؛

این بازی میتونه شمارو ساعت ها میخکوب کنه و البته در عین حال میتونید فقط برای دقایقی ازش استفاده کنید! عجیب نیست تعجب نکنید، چرا که بخاطر داشتن خط داستانی مشخص و در عین حال جذاب و فکری به نسخه ی جدیدی از پدر بزرگ خودش یعنی جدول مجلات فرهنگی که در دهه های 60 و 70 شمسی طرفدار بیشتری داشتن مبدل شده.

راستی این نکته رو هم اضافه کنم که از فضاهایی مثل بازی ماین کرافت هم پیروی میکنه که شیوه ی این پیروی رو در ادامه براتون بیشتر توضیح میدم و طبق موارد یاد شده بی راه نیست اگر بگیم این بازی چند بازی در دل یک بازیه!

درست مثل یک جدول زمانی که میتونید براش بذارید دست خودتونه و اگه یک ساعت زمان بذارید یک ساعت لذت می برید و اگر پنج دقیقه ، همون پنج دقیقه البته این زمان ممکن برای دوستانی که به حل معما علاقه دارن به تمام روز تبدیل بشه چرا که شاید بازی رو رها کرده باشن اما ذهنشون درگیر معما مونده باشه و یک شخصی هم مثل من تا معمارو حل نکنه ول کن ماجرا نیست :)

بهر حال که میتونید این بازی رو برای مدت ها رو موبایل خودتون نصب کنید و از نصب بازی های متعدد بی نیاز بشید...

دانلود یک بازی قشنگ برای موبایل با حجم کم فقط 5 مگابایت !

بله درسته بازی برای موبایل کم حجم فقط 5 مگابایت؛ این بازی از تکنولوژی لوپولی (یعنی صفحات کم) و همینطور سبک فانتزی استفاده کرده و یقین دارم که بسیار آبجکت ها و کدها بهینه پردازش و استفاده شدن که بازی رو اینقدر کم حجم کرده و اون رو به یک بازی خاص بدل کرده.

یک بازی با موسیقی آرامش بخش و معمایی

همچنین در بخش صدا پردازی و موسیقی هم ضرب شصت خوبی از خودش بجا گذاشته و خیلی از نت های موسیقی بازی با راه رفتن ربات کوچولوی ما شکل میگیره و همینطور صدای آبجکت های محیط هم قشنگی این صدا پردازی رو دوچندان کرده و البته ناگفته نماند که یک صدای هوای پنهانی هم داخل فضای بازی به گوش میرسه که به سردرگمی ما کمک میکنه و البته هم صحبت ما صدای هوا و باد میشه، فضای لایتناهی پس زمینه لول مارا با محیط گسترده ی داخل مغز خودمون رو به رو میکنه. در تجربه بازی بیشتر متوجه موضوعی میشد که میگم این قسمت به نوعی مارو به داخل خودمون فرو میبره.

خودت بازی بساز !

این بازی در حال حاضر با 150 مرحله تدوین شده که خودش برای مدت زیادی سرگرم شدن کافیه اما با این حال یک بخش هم داره به اسم build level که در این بخش شما میتونید مرحله ی خودتون رو بسازید جالبه بدونید هر مرحله در این بازی یک QR code داره که با اسکن کردن اون میتونید وارد اون مرحله بشید و بازی کنید، و بازهم هیجان انگیز تر اینکه به مراحلی هم که شما میسازید هم یک کد کیو آر تعلق میده واین یعنی تعامل اجتماعی! شما میتونید کد کیو آر مرحله ای رو که ساختید برای دوستانتون به اشتراک بذارید و اونارو به چلنج خودتون دعوت کنید؛ به این صورت که دوستانتون باید وارد بخش card collector بشن و بازی که شما ساختید رو یا کد کیو آرش رو اسکن کنن و یا اسکرین شاتی که براشون فرستادید رو فراخوانی کنن.

ساخت مرحله در mekorama 

 اسکرین شات از لحظه ی ساخت زمین خالی 

ساخت بازی باmekorama

اسکرین شات بخش ساخت مرحله

بارگیری مراحل با کیوآرکد در بازی مکوراما

اسکرین شات بخش بارگیری مرحله با QR Code     

کدکیو آر مراحلی بازی مکوراما

مثالی از کد کیو آر مراحل بازی مکوراما

و البته یک بخش باحال دیگه ای هم که هست سازندگان بازی از بین کسانی که بهترین چلنج هارو ساختن تعدادی رو در یک بخش مجزا از مراحل اصلی خود بازی قرار دادن که میتونید دشواری مراحل ساخته شده توسط پیشکسوتان بازی رو هم تجربه کنید. اسم این بخش هم master makers هست، در ادامه براتون اسکرین شات های بازی رو با توضیحاتش قرار میدم و در آخر هم بخش شیرین دانلود بازی.

مرحله سوم بازی mkorama

تصویری از محیط بازی/اسکرین شات مرحله سوم

قسمت اپشن بازی مکوراما

تصویر صفحه ی options و سازندگان بازی

 Mekorama Mekorama و اما بخش شیرین دانلود بازی :  

سازندگان:  Martin Magni and Per nyblom قیمت: رایگان

دسته بندی: معمایی/فکری

سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.3 / 5.2 مگابایت  زبان: انگلیسی

دانلود بازی برای اندروید   

 

دانلود بازی برای ios

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By علی امینی Powered by Bayan